Medellin madness

6 juni 2016 - Medellín, Colombia

Na een lange busrit kwamen we met z'n alle aan in het beruchte Medellin, daar moesten we natuurlijk meteen uit want een van de jongens was jarig! Helaas begint het nachtleven hier al redelijk vroeg, dus toen wij bij de barretjes kwamen bleek alles te sluiten! Gelukkig wist een taxi ons nog wel naar een 'leuke' club te brengen, dit bleek helaas een stripclub te zijn, niet helemaal ons ding dus haha dus daar hadden wel het al weer snel gezien. De volgende dag gingen we op een tour met de Israëliers, we zouden een pablo escobar tour doen en naar guatape gaan, maar na 6 uur rijden eindigden we in een of andere zoo theme park wat het landgoed van pablo is geweest. Niet helemaal wat we gepland hadden, dus na wat diertjes gekeken te hebben zijn we maar weer helemaal terug gegaan. 's Avonds gingen we voor poging 2 voor het nachtleven van Medellin, maar opeens werden we om 4 uur 's nachts wakker: iedereen was in slaap gevallen terwijl we klaar waren om te gaan! Opnieuw gefaald haha. Die dag erna zijn Amy en ik naar een voetbalwedstrijd van Medellin tegen Bogota geweest. Weet wisten niet echt wat wel konden verwachten maar dit was echt een beleving. Iedereen helemaal uitgedost, allemaal mee zingen en springen de hele wedstrijd door! Dus wij waren drukker met mensen kijken dan de wedstrijd zelf haha maar wel de winst binnen gehaald met 1-0!! De locals vonden het ook wel grappig dat er zoveel gringo's (blanken) waren.
Ondanks dat verder alles totaaaal niet soepel liep in Medellin (mislukte tours, veel regen, volgeboekte hostels, gemiste citytour en een gesloten cable car) hebben we toch nog wel een paar leuke avonden daar beleefd in o.a. een tent vol met colombianen die salsa dansen (help!) Nu is Amy door gereisd en ben ik nog een paar daagjes gebleven om een uitstapje te maken naar guatape, een dorpje waar je op een enorme rots kan klimmen waarvan je een prachtig uitzicht hebt. Heel indrukwekkend! Nog even een paar funny facts:
Ik spreek momenteel meer Hebreeuws dan Spaans, zoveel Israëliers hier! Colombianen houden van honden en katten dus die zijn er hier ongeveer evenveel als mensen.
Het eten is hier super vet en groentes hebben ze ook nog nooit van gehoord, dus dat wordt nog wat de komende maanden.
Taxi chaufs weten de weg niet, ook niet als je 't op de kaart aanwijst, dat zorgt voor dramatische zoektochten waarbij je zelfs na twee verschillende taxi's alsnog zelf op zoek kunt gaan, ellende!
Nu door naar de kust!
Van reisblog naar fotoboek