Caribean coast

20 juni 2016 - Santa Marta, Colombia

Na een korte vlucht kwam ik aan in Santa Marta, aan de Caribische kust dus eindelijk lekker weer! Ik zat in een heerlijk hostel met een zwembad, veel backpackers en een happy hour: 2 cocktails voor de prijs van 1 dus hier vermaakte ik me prima. Met wat mensen ben ik een dagje naar het strand geweest en met philippe besloot ik om de volgende dag de 4 daagse hike naar Ciudad perdida (the lost city) te doen. Met een klein rugzakje, een kleine kater van de vorige avond en mn nieuwe sportschoenen aan was ik er klaar voor. Deze 4daagse hike was stiekem toch zwaarder dan verwacht. We moesten heel veel klimmen en het was natuurlijk heet en super benauwd. Iedere nacht sliepen we in een klein kampje zonder elektriciteit bij een rivier, zodat we ons wel op konden frissen. We sliepen in hammocks (hangmat) en iedere ochtend ging rond 5 de wekker! Buenos dias!
Met liters musquito repellent, muziekhitjes zoals 'ain't no mountain high enough', 'stayin alive' en 'when the rain begins to fall' hikten we ons een weg door de prachtige jungle. Ik zat in een leuke groep met wat nederlanders, engelsen en ieren. Onderweg leerden we veel over de geschiedenis van Colombia, zagen we indianen dorpjes en moesten we door rivieren heen. De 3e dag in de ochtend kwamen wel eindelijk aan bij de lost city! Ongelofelijk dat hier in 700 na Chr een hele gemeenschap leefden. Ook bizar dat dit pas 40 jaar geleden ontdekt is. Hier heb ik ook de Mamo, de shaman van alle indignious ontmoet! Heel bijzonder. Na deze ervaring mochten we dezelfde weg weer helemaaal terug. Maar we survived! Daarna was het tijd voor twee daagjes rust aan het zwembad. De volgende dag ben ik met de Nederlandse jongens die ik in Medellin had leren kennen een dagje met de boot naar Playa Chrystal geweest. Een prachtig strand ook in Tyrona park met ontzettend helder water waar we lekker konden snorkelen. 's Avonds heerlijke verse vis gegeten en de wedstrijd Colombia - Uruguay gekeken. De volgende dag hadden de boys geregeld dat ze gingen vissen en ik ging duiken! Twee super mooie duiken gehad en veel soorten visjes en koraal gezien! 's Middags mochten we de vangst van de jongens op eten bij een tentje, dus dat was genieten! Daarna hebben de bus gepakt naar Palomino waar we verbleven in een heel klein hostel waar het enige geluid dat je hoorde, het geluid van vallende mango's was! Hier heb ik 3 dagen samen met Friso, Max en Robbert doorgebracht. We zijn naar het strand geweest om te surfen (dat viel nog vies tegen) we zijn gaan tuben dat is op een band over de rivier dobberen die door de jungle gaat en uitkomt in de zee, heel gaaf! En we hebben een dagje motors gehuurd waarmee we naar een dorpje een heel eind verderop zijn gereden. Hier wilden we flamingos gaan spotten en hadden we een man gevonden die ons er met een bootje heen kon brengen. Dit bootje was letterlijk een houten kajak met een stok als mast en een oranje stuk zeil als zeildoek. Dit ging ook precies 5 minuten goed en toen brak de mast dus wij weer terug en toen zijn we in een iets degelijkere boot flamingos gaan spotten! Heel gaaf! Daarna ben ik nog een dagje in dit heerlijk plaatsje geweest en ben ik gewoon nog een keer gaan tuben met twee leuke Engelse meisjes. Toen werd het tijd voor de volgende en laatste plek van Colombia: Cartagena. Dit is een hele mooie oude kleurrijke stad waar het ontzettend heet is. Dus hier een beetje rond gelopen en een walking tour gedaan. Een paar dagen later kwamen de nl jongens ook weer naar deze stad en hebben we samen met 3 amerikaanse meisjes een ontzettend mooi airbnb appartement gehuurd met zwembad op de begane grond en een chill dakterras. Voor een klein beetje meer hadden we zelfs een vrouw die voor ons kookte, echt luxe!! Helaas duurde deze luxe maar een dag, maar echt heel gezellig! Dit weekend ben ik terug naar Bogota gevlogen waar ik Cliff en Tom van de lostcity trek weer zag. Hier zijn we naar een club gegaan met wel 13 verschillende zalen, zo intens groot! Niks vergeleken met de time out in Gemert hahah. Vanavond pak ik samen met Cliff de bus naar de grens met Ecuador, een 23 uur durende busreis van 950 km! Wish me luck!

Hasta luego!!

1. Marita van de Wetering:
    21 juni 2016
    Tjonge Rachel, wat een ervaringen!
    Je maakt wat mee, zeg...
    Goede reis en we kijken uit naar de volgende verhalen.
    Veel liefs xxx